tisdag 4 augusti 2009

Jag är nöjd med mitt val


Jag är hemskt nöjd med att jag bestämde mig för att ta några dagar föräldraledigt denna veckan och inte köra igång med jobb på full fräs direkt. I natt hade jag svårt att sova. Det var kul att jobba igår, träffa Erika och de andra. Men, huvudet var fullt av intryck så min hjärna gick på högvarv inatt.

Igår köpte jag en ny kokbok -Matrevolution av Jamie Oliver. I boken skriver han att hans mål är att alla som har boken ska dela med sig av recepten när man provlagat dem och ge matlagningstips till andra. Nästa vecka lovar jag att ni ska få del av detta i veckomatsedeln. Är maten god kommer recept här.

Nu ska jag fortsätta virka på en filt till min gudson Liam. En monsterstor mormorsruta, en sk monsterruta i vitt, grönt och turkost. Hoppas lillkillen kommer gilla den. Nedvarvning inför natten börjar med andra ord med meditativ virkning.

Inga kommentarer: