måndag 2 november 2009

Bot och bättring

Den usla bloggerskan har tagit ett rejält tag i kragen. Efter en helg i ryggläge med feber och ont i halsen känner jag mig idag förunderligt pigg igen. Jag har jobbat massor idag och det var kul,efter jobbet var jag och klippte mig i sällskap med min kompis Erika. JA, vi har samma frisör. (många frågar om det)

Väl hemma från jobb och frissande åt jag en god middag som Jens för ovanlighetens skull hade lagat- en fenomenal tzatziki hade han fått till. Efter det kokade jag ihop en linssoppa till i morgon och gjorde en mindre sanering av badrummet. 2 söner innebär en hel del pinkande utanför toastolen och en horribel stank. (jag lagade inte maten samtidigt som jag sanerade bort kisset)

Nu ska jag varva ner framför tv´n och påbörja lite packning inför konferensresan till Växjö på onsdag. I morgon kväll blir det föreläsning med sociologen Jörgen Larsson om familjeliv och tidspress -ett ack så aktuellt ämne.

Inga kommentarer: