söndag 20 september 2009

Tuffaste och bästa veckan

Denna veckan har jag varit fullständigt genomförkyld. Trots det har jag pressat mig själv att jobba-något jag inte skulle ha gjort om det inte vore för att vi hade den viktiga invigningen av Huldas Hus på torsdagen. Huldas hus är ett allaktivitetshus och en mötesplats för hemlösa kvinnor. Min uppgift var -förutom att vara med och planera och förbereda- att hålla en serie korta seminarier om just Huldas Hus. Det gick kanon, både med seminarierna och invigningen i stort. Jag är stolt när jag ser i tidningar och på TV att vi är med och gör positiva förändringar i våra kvinnors liv.
(Bilden är från Huldas Hus - grupp i textila material)

Tidigt tidigt i torsdagsmorse stack Jens på utbildning i Stockholm. Tur för mig att både moster Karin och lillsyrran Kattis kunde hjälpa mig med barnen. På fredagkvällen var Kattis och Kevin här medan jag var och glaserade keramiken från förra helgen. De sov över till lördagen och vi åkte på utflykt - först till Sisjön och grillade korv och letade svamp och sedan till Klippan och åt glass med moster Karin. Jens kom hem vid 16-tiden och jag stack på trevlig middag hos Camilla och Daniel tillsammans med Staffan+Isabella och Malin+Matts. God mat och många långa skratt blev det. Jag sov till halv elva idag, vet baske mig inte när det hände sist.

Inga kommentarer: