måndag 12 juli 2010

Fin dag med fint besök


Idag har jag haft en fin dag. När jag vaknade strax efter nio fixade jag en macka och kaffe och tog med mig min nyinköpta bok och gick och satt mig i trädskuggan vid odlingslotterna. Redan då var det närmare 25 grader varmt ute. Jag lade mig på en filt i gräset och lyssnade på Eva Dahlgrens sommarprogram - det var bra och jag gillar verkligen hennes musik.

Efter några timmar i solen och värmen gick jag hem och tog en tupplur och en lång dusch. Tog vagnen till Olivedalsgatan och satt mig på mysiga Ethels café med en latte och en macka med aubergine och getost. Jag fortsatte läsa i Shantaram, jag tror verkligen att den boken kommer att falla mig i smaken även om jag har nästan 900 sidor kvar. Åkte förbi Frölunda torg och fyndade en söt blus för 49:- samt en hänglobelia till min ampel på balkongen.

Väl hemma fixade jag middag till mina syrror Helena och Katarina med barns som kom hit. Helena och barnen hade precis kommit till Göteborg från Västerås med tåget. De var svettiga och trötta. Vi avslutade middagen med glass och jordgubbar som vi tog med bort till odlingslotterna. Barnen tyckte det var kul att hjälpa till och vattna. Det växer så det knakar i värmen. Nu kom jag precis hem därifrån eftersom det kom en regnskur. Trots regnet är det ändå 25 grader ute. Kanske blir det åska och väderomslag men oavsett har vädret denna semestern överträffat den förra. Jag har bara varit ledig en vecka men det har redan varit fler soldagar än på min förra semester.

I morgon kommer Jens och barnen hem från Bankeryd - jag saknar dem!

Inga kommentarer: