fredag 1 maj 2009

Samlar-iver

Jag samlar på gamla fina plåt-burkar (till Jens förtret) Här kommer några av mina favoriter. Jag ska försöka fotografera fler ur samlingen men batteriet i kameran la precis av. Rosenburken har jag fått av Jens mormor.
En burk från Kärnkaffes rosteri i Helsingborg. Den är fint grön med guldfärgat bladmönster. Ögon-cacao är en riktig klassiker som min goa syster Helena har köpt till mig.
Dessa är två verkliga favoriter. Den färglada har innehållit lakrits- och hallonbåtar. Jag fann den på Östergård utanför Moheda, ett fantastiskt ställe. Den andra är Från Svea Chokladfabrik i Norrköping. Just den burken köpte jag faktiskt på Kommersen vid Masthuggstorget.
I den höga burken ligger massvis av gamla kakformar som jag fått efter Jens mormor Maj. I den låga burken har jag min farmors gamla formar som hon bakade sandkakor i.
En detalj från den härliga färgglada burken som är full med roliga figurer.

Inga kommentarer: