onsdag 5 november 2008

Glad och tacksam...

...ät jag idag...

...för att frukosten på Le petit café var go
...för att klippningen hos Anna blev kanon
...för att Sissel följde mig till akuten när min hosta accelererade och jag fick feber på vår lunch (jag hade en begynnande lunginflammation, öroninflammation /igen/ och tjall med bihålorna)
...för att läkaren jag träffade var fantastiskt bra och jag fick tala till punkt
...för dunderkuren jag fick som efter någon timme fick mig att kunna andas ordentligt utan kippande mun
...för att Jens lagade middag
...för solen och den blåa himlen

I morgon sticker jag till familjen Rydiander i Åboda utanför Alvesta i Smålands djupa skogar. Jag kommer hem på söndag igen så till dess blir det nog bloggfritt... igen. Jens och barnen kommer ner på lördag för att fira Inger som fyller 60. Jag håller tummarna för att jag blir fortsatt friskare och inte får fler bakslag. Jsag kände mig ju bättre i går kväll med. I morse tvingade jag mig att tro att jag mådde hyffsat... Tankens kraft är enorm ;-)

Inga kommentarer: