tisdag 25 november 2008

Godmorgon

Nu sitter jag framför datorn fast klockan bara är åtta på morgonen. Jag har tänt några ljus och satt på lite stillsam musik för att förbereda min trötta kropp inför dagen. Jag ska följa med min kompis Lisen till hennes pappa i Harestad idag och få uppleva hur det är att baka tunnbröd i vedeldad ugn. Jag har länge drömt om att få prova det och blev så klart jätteglad över att bli medbjuden. Ett litet aber finns dock och det är att jag efter en höst som sjukskriven inte är van vid att komma upp en viss tid. Jag brukar sova till åtta halv nio så egentligen är det ingen skillnad. Men min hjärna spelar mig spratt och har lurat mig att det är en jätteskillnad. Därför hade jag jättesvårt att somna i natt. Tur att jag har något roligt (och gott) att se fram mot och att Göteborg bjuder på en strålande vacker vintermorgon. Jag ska ta en dusch, klä på mig och käka lite frukost, sedan är jag redo för en toppendag med the Karlssons vid den vedeldade ugnen i Bertils källare. Åh, vad glad jag är att jag blev bjuden.

Inga kommentarer: