fredag 17 april 2009

Fredagsmys - hela dagen

Jag är ledig idag efter en intensiv vecka med mycket jobb, flera anställningsintervjuer och annat smått och gott. Jag skulle ha varit ledig igår men fick byta till idag istället. Jag ska faktiskt jobba min allra sista helg på Skeppet. Det är med delade känslor jag slutar jobba just helgerna. Det finns mängder av saker att vinna på det; jag får fler helger med familjen, det kommer bli lättare att ha ett socialt liv med släkt och vänner, Jens kommer inte behöva rodda barnen själv lika ofta osv osv. Samtidigt så kommer jag sakna den speciella lunken som blir på jobbet på helgen. Kvinnorna går in i helg-mood, telefonen ringer i princip inte alls, vi äter god mat tillsammans och försöker få mycket tid över till att bara vara och ha trevlig samvaro. Dessutom har jag och Maria jobbat helger i ett par år nu och det kommer jag sakna.

Idag ska jag gå till Christina och prata, det ser jag verkligen fram mot. Efter det ska jag träffa Jens, Karen och Samson på en falafel-lunch i solen på Kungstorget. Karen och hennes bebis Samson är i Göteborg på besök, i vanliga fall bor de med make/pappa Kjell-Magnus i Bergen, Norge. Jag tycker om Karen, hon är bra att prata med och ger goa kramar. Vi har inte setts sen i somras så jag vill gärna hinna se henne en stund. I eftermiddag är det så dags för näst sista gången med sjukgymnasten Christina och gruppen i Basal kroppskännedom. Jag kommer sakna det, det har gett mig oerhört mycket. Både ny kunskap och nya insikter.

Nu ska jag koka gröt och dricka kaffe. Synd att inte solen har kommit till balkongen ännu så att jag kan sitta där. Sen ska jag ta en dusch, klä mig och gå till Christina. Jag ska ha med mig kameran så att jag kan föreviga lite vår och såklart Karen&Samson.

Inga kommentarer: