fredag 10 april 2009

Långfredag

När jag var barn tyckte jag att långfredagen var väldigt lååång. Kanske berodde det på att jag då längtade till påskafton och påskägg med godis.

Jens och barnen är hos farmor och Dieter i Bankeryd sen igår. Jag ansluter med tåg i morgon. Jag njöt av ensamheten igår kväll och är glad för att få vara social idag. Ikväll kanske jag orkar se en film. Jag köpte faktiskt Pulp Fiction för 49 spänn igår. Den har länge varit en favoritfilm för mig men nu har jag inte sett den på flera år. Egentligen gillar jag inte våldsamma filmer men det är något särkilt med Quentin Tarrantinos filmer. Pulp fiction och Kill Bill 1&2 är hemskt bra.

Denna långfredagen ska jag tillbringa med tjocka släkten (moster Kaka och ett gäng morbröder). Vi ska åka med en snickare till Lycke (sommarställe) och få lite tips om vad som behöver göras och vad det skulle kosta att leja någon att göra det. Hoppas det går bra. Jag får lägga upp lite bilder sedan när vi varit där. Nu ska jag borsta tänderna och vaska av mig innan Karin och Lennart hämtar upp mig.

Kycklingpip och fågelsång!
Annika

Inga kommentarer: