måndag 6 april 2009

Tävlingsmänniska?

Jag har aldrig trott att jag är en tävlingsmänniska men jag har nog fel. Igår testade jag hur många ord jag kan skriva på datorn på en minut (se tidigare inlägg) efter många försök lyckades jag maxa det till 24 ord. Kajsas liv å leverne (hon är journalist) gav sig på samma utmaning och lyckades med fantastiska 29 ord per minut. Jag har övat en del idag och nu är jag ganska nöjd med mitt nya reslutat 28 ord. Ändå känner jag en liiiten tagg som gnager... jag vill klara lika många ord som Kajsa.

5 kommentarer:

Kajsa Wedberg sa...

Men, Annika, då ligger vi ju lika!
Jag lyckas inte heller klara mer än 28 rättstavade ord. Är det bra eller?

Anonym sa...

Jag fick 29! (och ett felstavat...) Jag ska be Emil testa - han är otroligt snabb! Han fick ngn kurs på högstadiet och har kvar det i fingrarna.
Monika

Anonym sa...

Okej - nu har Mattsson gått in för fullt i matchen. Jag har nu 35 ord och Emil har imponerande 50!!! Mattsson rules!
Den viktiga frågan nu är: finns det som facebook-applikation?
/Monika

Jens sa...

Jag fick 34 ord! Fast det känns som att jag har mer i kroppen, synd att lunchen tar slut nu... Jag gick också på maskinskrivning på högstadiet (fast då var jag urusel)/jens

Annikas ditt och datt sa...

Kan vi starta en grupp på fejjan som KRÄVER att det blir en facebook-aplikation. Grymt impad av Emils rsultat. Kajsa, du och jag framstår som mediokra medelmåttor eller kanske till och med svagbegåvade.