fredag 3 april 2009

Nedvarvning pågår

Jag har haft ett intensivt dygn. I natt blev Axel krasslig. Hostade så att hans mamma blev alldeles vansinnigt orolig. När vi väl lugnat oss och somnat och druckit vatten kissade Axel - på Jens och i vår säng. Det var bara att släpa sig upp och fixa allt, byta lakan och flytta den trötta Axel. Jens var snäll och stannade hemma med Axel eftersom jag skulle på utbildning på morgonen. En förmiddag om barns utsatthet på Internet. Brottsoffermyndigheten och Ett tryggare Göteborg ordnade det hela. Det var intressant och givande och fruktansvärt hemskt och vidrigt. Jag har fortfarande inte återhämtat mig.

Efter föreläsningarna gick jag och Klara och tog en lunch på ett litet Creperie precis vid gatuköket 11:an på Vasagatan. Gott, mysigt och prisvärt, kan verkligen rekommenderas. Jag åt getostcrepe med god salladsbuffé för 69 kronor. Klara åt soppa med salladsbuffé och crepe fylld med mörk choklad och hallon för samma pris. Kaffe på maten ingick.

På jobbet var det ganska kaotiskt och jag och Marit fick göra en massa praktiskt pyssel. Matlagning, städning och sop-släpning stod på dagordningen. Tillslut slutade kvällen i lugnets tecken. Skönt att slippa gå hem och känna sig stressad.

När jag skulle åka hem med vagnen så hade det blivit en vattenläcka vid Hagakyrkan så all spårvagnstrafik kring Järntorget var omlagd. Efter några byten lyckades jag komma med 80 bussen hem och nu ska jag alldeles strax krypa till kojs.

Kul förresten att tidningen Amos kom idag och att många verkar ha sett artikeln om vår lilla familj och hittat hit till bloggen. Varmt välkomna!

Inga kommentarer: