torsdag 14 augusti 2008

Augusti-storm och lediga barn

Idag är vi lediga jag och barnen. Natten har varit grymt stormig, trodde nästan att vår balkong skulle lossna. Lyckligtvis gjorde den inte det. Jens jobbar och fick tack vare stormen en snabb cykelfärd i medvind på väg till jobbet. Tur att vinden verkar ha lagt sig lite inför hemvägen för den lär bli i motvind.

Lillasyster Kattis med barn skulle ha kommit hit och lattjat med oss idag men hon åkte på en förmodad matförgiftning. Dagens tips! Ät inte halvgammal kycklingsallad från en halvsmutsig pizzeria när det är rötmånad... Hoppas du snart blir bättre Kattis!

Jag är mycket lycklig för att jag inte hade berättat för barnen att deras älskade moster och kusinerna skulle komma. Då hade jag haft en jobbig dag framför mig. Nu sitter Jonathan och Axel istället - lyckligt ovetande - och ritar Pokémons så det står härliga till. Ritandet ackompanjeras av deras favoritskiva Melodifestivalen 2008 på HÖGSTA volym. Jag är innerligt trött på den skivan kan jag lova.

Igår tog jag ett avgörande steg mot mitt nya liv som tränings-freak. Jag har bestämt mig för Friskis (gick där för typ hundra år sedan) och var inne och hämtade blanketter och schema där igår. Höstens mål är att få hyfsad kondis och mindre ont i axlar och huvud. En positiv bi-effekt skulle kunna bli att jag blev tränings-narkoman kanske? Fast DET har aldrig hänt förut , men det är väl aldrig försent. Eller hur?

Idag har barnen lyckats tjata sig till att få våfflor till middag. De åt så bra till lunch så jag tror jag kan gå dem till mötes med gott samvete. Jag och Jens (som inte har någon att gå på ÖISmatch med och därför tvingas vara hemma) ska nog äta räk-wook med hot-basil. Makrillen får bo kvar i frysen till nästa vecka. Jag ska be Jens bjuda över Mattias för han gillar makrill och brukar bli bjuden på det av oss. En trevlig tradition :-)

Inga kommentarer: