söndag 3 augusti 2008

Sista semesterdagen och nästa veckas matsedel


Det har varit en bra semester på det stora hela. I efterhand så kan jag se att vi kanske har späckat den med lite väl många olika göromål. Vi är överens om att det skulle vara mysigt med stugsemester nästa år, att få uppleva tystnaden och naturen mer nära. Men först ska ju ett arbetsår avverkas ;) Just nu känns det jobbigt men ärligt talat är mitt jobb roligt och MYCKET omväxlande. Dessutm känns det väldigt spännande att vår stora Jonathan ska börja ettan på Västerhedskolan om två veckor!

Idag har vi förutom en del praktiskt pysslande som ex veckohandling och syltkokning även besökt min pappa Lasse, Mia och lillasyster Malin i Skepplanda. Vi gjorde en liten utflykt till Forsen som till barnens besvikelse var så gott som uttorkad. Tillslut hittade vi ett ställe där Jonathan och Axel kunde kasta stenar i vattnet och det var succé. När vi kom tillbaka till lägenheten öppnade sig himlens portar och regnet gjorde sitt bästa för att fylla på den sinande forsen. Jonathan och morfar kollade på naturprogram om vargar. Det är kul att Jonathan har ärvt det intresset. Både jag och min pappa är mycket förtjusta i bra naturprogram.

Om jag ska ge mig på ett försök att utvärdera veckans matsedel så kan jag bara sammanfatta det med ett ord - kaos! Vi har nog inte lyckats följa matsedeln en enda dag. Rätterna har serverats på fel dagar eller inte alls. Det är bara att kapitulera inför det faktum att semesterns avsaknad på fasta vardagsrutiner har avspeglat sig även här. (Värst är trots allt barnens totalt galna dygnsrytm) Skam den som ger sig, här kommer nästa veckas matsedel. (Någon rätt från denna veckan återkommer av ovanstående anledning)

Veckomatsedel vecka 32 (med reservation för ev ändringar)

Måndag: Köttbullar och pasta
Tisdag: Persisk auberginegryta med ris (veg)
Onsdag: Lax med stekt grönsaksris
Torsdag: Stekt makrill och potatis
Fredag:Magens val
Lördag: Hembakad pizza
Söndag: Kycklingcanneloni

Hädanefter kommer jag försöka lägga ut nästkommande veckas matsedel på söndagen :)

Inga kommentarer: