lördag 30 augusti 2008

Festfix

Idag har jag tränat Ki balans på Friskis. Det var härligt, en blandning mellan yoga, tai qi, qi gong, stretch, styrka och avslappning. Passade mig perfekt och jag blev skönt svettig. Det är kul att prova olika nya saker och samtidigt känna sig duktig.

Igår kväll var Gutten här och käkade. Biff med rösti och gorgonzolasås. Päron Diana/Toscapäron till efterrätt. Vill ni ha receptet på det? Jag väntar inte på svar. Här kommer det: (4p)

Häll spadet av en burk inlagda päron. Lägg päronen i en ugnsfast form. Koka toscasmet:
100 g flagd mandel
100 g smör
2 msk mjöl
2 msk mjölk
1½ dl socker

Låt allt sjuda upp i en kastrull. Häll över päronen. Grädda i 225 grader tills detblivit fin färg och knäckig konsistens. Servera med lättvispad grädde (eller glass)

Vi kör alltid lite sjuttio-åttiotalsstuk när Gutten kommer hit på middag en kväll. Inbakad fläskfilé eller kanske flygande Jakob brukar det bli. Gorgonzolasås till kött känns åtti tycker jag. Det var gott om än lite mastigt.

Idag ska vi på fest hos Ola som fyller fyrtio. Vi har barnvakt och det känns så lyxigt. Nu är Jens och lämnar barnen hos snälla Martin och Maria. Jag håller på och fixar håret och det känns lite ovant att styra upp sig för fest. Får se hur pigga vi är i morgon. Det ska verkligen bli kul att träffa massa gamla vänner i kväll. Snart kommer familjen Ekroth, de har åkt från Örebro och ska sova här i natt. Hopp och hej!

Inga kommentarer: