onsdag 14 januari 2009

En bra dag

Morgonen började inte så bra, jag väcktes fyra i natt av ont i magen. Jag kände när jag åt en korvmacka innan jag gick hem från jobbet igår kväll att korven nog inte var hundra bra. Den fanns liksom kvar som en klump i magen och åkte omkring och gjorde sig påmind. Sju i morse och vaken sedan fyra insåg jag att jag måste sova för att orka jobba. Kom en och en halv timme försent bara för korvmackans skull. Som tur var kunde jag meddela Sissel och det var okej. Dessutom var det liksom jobbets fel att jag inte fått sova. Fast det resonemanget kanske inte håller och därför får jag försvara mig med att jag har stannat över en kvart massa gånger genom åren utan att skriva upp det och därför har en hel del "förtroendearbetstid" tillgodo. Eller... jag erkänner, jag borde inte ha kommit försent, det var fel av mig och jag borde lägga in om komp för de timmarna men jag har ingen komp så därför hittar jag på massa saker för att försvara mig. Fast det är sant att det var okej för Sissel, och det är sant att jag har stannat kvar utan att skriva upp tid men det får jag ju skylla mig själv för. Babbel och svammel...

I alla fall blev det en bra dag med grupparbete på förmiddagen, god sushi lunch och intressant möte på eftermiddagen. Jag kände faktiskt inte för att gå hem kvart i två som jag skulle utan ville vara kvar och delta tiden ut. Jag hämtade Axel i god tid, han blev grymt sur för att han inte fick stanna över mellanmålet men blev genast på bättre humör när jag hade med mig en broschyr om Jerry Williams krogshow på Rondo. Axel älskar Jerry Williams fast vi är faktiskt inte skyldiga till det utan hans kompis Joel på förskolan. I vilket fall blev han oerhört glad för broschyren.

Jonathan hade med sig två söta kompisar hem, de bytte Pokemon-kort och spelade tv-spel. Eric och Viktor är riktigt fina och snälla killar, precis som Jonathan. Det stora samtalsämnet var Jonathans kompis-barnkalas på Lek och buslandet om dryga två veckor. Jag fick tid att plocka ner julgardiner och hänga upp ljusa gardiner i köket - härligt!

Efter middagen pep jag iväg och målade. Det var kul att komma igång med det igen. Jag tycker verkligen att det är avkopplande och rensar hjärnan från funderingar. Nu har jag kommit hem och gjort min Mindfullness-läxa i badet. En himlans bra dag detta!

Inga kommentarer: