lördag 17 januari 2009

Tidig vintermorgon

Jag är uppe ganska tidigt idag och har redan duschat och ätit frukost. Vintersolen är på väg upp över Änggårdsbergen och verkar lova en kall och solig vinterdag. Jens och barnen hastade just i väg till simskolan. De ska vidare därifrån till farfar Benny i Väjern. Jag som hade blivit lovad ett ensam-hemma-dygn på jullovet (vilket spolierades av kräksjuka hos mannen) får nu en ny möjlighet för det.

Denna helgen ska jag gå ännu en keramikkurs. Åh, attan vad kul det ska bli. Några av Jens kollegor kommer delta precis som förra gången och dessutom har jag lyckats locka med mig Maria W. KUL! Undrar vad jag ska skapa? Jag har upptäckt att just skapande får mig att må väldigt bra även om det ibland är "hellre än bra" som kännetecknar mina alster.

Nu ska jag rafsa fram lite paltor att ta på mig, förra gången blev jag ju ganska lerig så det gäller att välja kläder med omsorg.

Vi ses!

Inga kommentarer: