tisdag 6 januari 2009

Promenad

Jag och Malin som var min praktikant i våras ska ses och ta en promenad. Vi går till Mariaplan och hoppas att Marmelad är öppet så att jag kan klämma i mig en god latte. Det är lite knasigt väder ute - solen stålar bakom svarta moln. Jag håller tummarna för att det är snö och inte regn i de molnen. Tyvärr är det nog regn, för kylan har ersatts av flera plusgrader. Nu ska jag klä mig lite mer anständigt, jag har myskläder på mig och vill ju inte att M ska behövs skämmas för mig. Jag ska nog messa moster Karin med om hon vill ta en fika med mig på fredag. Det var sååå längesedan vi var och fikade. Vi brukar hamna på Le Petit Francaise på Övre Husargatan. Franskt kaffe med goa baguettemackor. Hopp i kläderna men först skickar jag sms:et till Karin innan jag glömmer det.

Inga kommentarer: