tisdag 13 januari 2009

Tisdag och jobbdags

Nu har jag varit på VC och träffat min doktor. Det blev en bra träff för ovanlighetens skull och han var på strålande humör, lyckades för första gången skriva rätt i sjukintyget så jag slipper strula med FK om det.

Om en stund ska jag gå till vagnen och åka och möte en gammal pluggkompis (Anna-Karin) och hennes halvår gamla son Viggo. Vi ska ta en promenad och en fika. Sedan blir det jobb mellan 14-20. Jag har jobbat halvtid i en vecka nu och det fungerar bara bra. På ett sätt kan jag sakna tillvaron som heltidssjuksriven men det är ju latmasken i mig som pratar då. Det är helt okej att jobba 19 timmar i veckan, verkligen. På jobbet är det pysselkväll och jag jobbar med Linda HA - det är också bra, hon är rolig och lugn.

I morgon är det APT-dag med jobbet och det känns onekligen gött att kunna pipa iväg efter halva dagen där. Då blir det gymmet som gäller och sen hem och vräka ner alla julsakerna som nu står på matsalsbordet i lådorna där de hör hemma. Undrar förresten var jag kommer få mest träningsvärk efter nästa pass på gymmet. Först var det axlarna, sedan armarna och nu ryggen. Kan det vara benen som står på tur??

Inga kommentarer: