söndag 11 januari 2009

Helgresumé

Det har varit en bra helg. Vi kom till familjen D i Bankeryd vid sextiden på fredag. Fick Magnus goda parmapizza och några glas rött från boxen innan vi slog oss ner i soffan och pratade. Jonathan och Pontus var så glada att ses. På lördagen packade vi in oss i bilarna efter frukosten och begav oss till ett naturskyddsområde som heter Dummemosse. Där gick vi genom skogen och över mossen innan vi satt oss vid en rastplats och grillade korv. Succé, tycker jag! Axel klarade den långa promenaden bra med ganska lite gnäll. Storkillarna skuttade glatt före oss på spångarna. På eftermiddagen fick jag lägga mig och sussa lite efter all frisk luft. God mat - väldigt god - mumsade vi på kvällen med. Barnen lekte och såg film medan de käkade lördagsgodis. Hemskt trevlig helg, stort tack Magnus och Lisa för det. Efter frukost idag drog vi till Annica och Dieter där vi åt en tidig lunch.

Väl hemma i Göteborg dumpade vi barnen hos farfar Benny. De skulle gå på Disney on Ice med farfar och kusinerna Joel och Jesper. Jonathan tyckte det var bra, Axel tyckte det var för mycket tjejer. Årets show - Princess Classics. Under tiden tränade jag på gymmet och Jens handlade och lagade middag. Nu kollar ungarna Clone wars som hackar så de är arga så jag måste lämna plats vid datorn. På återseende!

Inga kommentarer: