lördag 24 januari 2009

Helg igen

Nu är helgen här igen och det är jobbdags för min del. Jag jobbar med gamla parhästen Erika och det ska verkligen bli kul. Efter jobbet ikväll ska jag träffa finaste Camilla - det var såååå längesen. Kul kul! Jens och barnen ska gå med kusinerna Joel och Jesper på värsta roliga dagen - först ska de se Madagaskar 2 på Bergakungen, sen vidare till Frölunda torg där de ska bowla och käka på den multinationella hamburgerkedjan. Gissa om barnen är laddade!? Jonathan har kollat trailern till filmen och citerat den friskt hela förmiddagen.

Igår kväll var jag med Maria och glaserade keramiken som vi gjorde på kursen förra helgen. Nu är jag hemskt nyfiken på hur det kommer bli. Jag är glad att jag gjorde lite saker i lergods så att jag kunde glasera i klara starka färger. En röd jordgubbe, en orange paprika och en röd paprika. De är gjorda som små burkar med lock så jag kan ha dem till lite flingsalt och kanske grovmalen peppar samt socker. De andra sakerna glaserade jag framförallt i vitt och dekorerade med koboltoxid (blått). Mina ljusstakar blev helt vita och ampeln blågrön. Spännande, spännande...hoppas allt blir bra.

Jag och Kattis hade det bra hos kusin Jessica och hennes familj. Vi åt gott, drack gott vitt ekologiskt vin (Bonterra, Chardonnay) På kvällen badade vi i utomhusbubbelbaljan, babblade, drack granatäppelcider och tittade på den stjärnklara himlen. Jag såg en stjärna falla! På morgonen åt vi lyxfrukost a´la Danne och såg snön dala från himlen innan vi styrde kosan hemåt Göteborg.

Nu ska jag göra min Mindfulness övning och sedan fixa till mig innan jobbet.
På återseende!

Inga kommentarer: