onsdag 7 januari 2009

Min dag

Idag stack jag till Friskis och tränade efter frukost. Barnen var åter på skola och förskola efter jullovet. Det gick bra att träna idag men jag inser att jag behöver vänja mig vid ständig träningsvärk. Jag är allt annat än vältränad. Efter träningen slängde jag i mig lite sushi och stack till Sahlgrenska. Där skulle jag hämta ett nätverksaggregat som pappa hade med till dialysen. Den makapären skulle sedan en kompis till pappa komma hem till oss och hämta. Jag svischade hem, lämnade träningskläderna och aggregatet och sedan vidare till jobbet där dagens begivenhet var ett så kallat team-möte. Jobbade fyra timmar och det gick bra. På vägen hem hoppades jag kunna köpa årets premiär-semla men de var slut överallt. Ja ja, då får premiären vänta - fast det hade varit bra gott.

Jonathan har varit hos sin kompis Victor efter fritids så Axel är oerhört avundsjuk och känner sig som vanligt förfördelad. Rättvisa är Axels stora intresse kan man säga. Allt ska vara rättvist och även om det är det tycker Axel att det är orättvist. Det kanske är så att vara lillebror. Just nu ser de barnprogram och sedan blir det kvällsmat, saga och bums i säng för dem och mig. Jag börjar åtta i morgon. GAH!

Inga kommentarer: