torsdag 1 januari 2009

Första dagen på det nya året


Vi vaknade ganska tidigt idag. Axel först - tätt följ av Jens, sedan Jonathan medan jag låg och drog mig ända till nio. Jag hade verkligen velat sova längre men så blev det inte. Ungarna har varit lite småsega efter gårdagen eftersom de var uppe betydligt längre än vanligt - även om de inte orkade hela vägen till tolv. Jag och Jens fick uppleva fantastiska fyrverkerier på en iskall balkong. Jag filmade spektaklet:

Till lunch idag gick vi ut i skogen bakom huset och grillade korv på en bedrövlig engångsgrill. Jens försökte vara manligt och luntade friskt med rödsprit tills jag ingrep och tvingade honom ställa undan flaskan. Allt med Marias brännskador i somras - efter en explosion av just rödsprit- i tydligt minne. Huvva! Årets enda nyårslöfte måste bli att köpa en bärbar grill och sluta med miljökatastrof-grillarna i slit och släng anda. Det var mysigt även om barnen gnällde en hel del över kylan.

På eftermiddagen har barnen lekt. Jag och Jonathan har provat Kalaha som han fick i födelsedagspresent - jag fick storstryk. Jens kompis Gutten har varit här och käkat klassisk middag med tjocka plommonspäckade revben, potatis, morötter och gräddsås. Efter maten körde vi alla lite singstar - med varierande resultat. Hellre än bra var det genomgående temat. Nu har jag lyckats få sönerna i säng med viss möda. Jens och Gutten kollar på Parlamentet och jag tänkte sätta mig och rita lite.

God fortsättning på det nya året!!!

Inga kommentarer: