torsdag 26 februari 2009

Förslappad bloggare

Jag sov dåligt i natt, var vaken mellan tre och fem. Kanske fullmånen är i antågande, jag brukar sova kasst då. Annars kan det ju bero på att bus-moster Karin hade skojat till det med pojkarna och lagt skruvmakaroner, kakburkar och stekpannor (!) på olika ställen i vår säng. Jag hittade tre skruvmakaroner i natt trots att jag tyckte att jag tog bort alla innan jag la mig. Får försöka acceptera min dåliga sömn och istället ta det lugnt idag.

Nu ska jag fixa till något till lunch, göra ärenden på Axel Dahlströms torg och försöka meditera en stund innan jag går och hämtar barnen. Jens ska ut med en vän och ta en öl i kväll så jag och barnen ska ha ensam-mys. Funderar faktiskt på att tillmötesgå deras önskemål om att gå på den där hemska amerikanska snabbmatsrestaurangen - det var hemskt längesedan sist. Jag kan ju koka ihop linserna som jag planerat och se om jag äter det senare eller frysa in till matlådor.

Tänk förresten, nu är det snart mars och våren närmar sig med stormsteg - likaså slutet på min sjukskrivning. Förut var jag orolig för hur det ska gå - nu känner jag mig oförskämt pigg och kan återigen känna glädje inför att gå till jobbet. Jag kan verkligen inte påstå att jag trodde att det skulle kunna hända då i slutet av september när jag blev sjukskriven. 16 mars går sjukskrivningen ut om inget oförutsett händer.
Så här såg det ut i slutet på mars förra året. Våren hade kommit långt när vintern äntligen kom till Göteborg. Helt galet!!

Inga kommentarer: