måndag 16 februari 2009

Nu är vardagen här igen

Idag är det måndag och vardagen är här igen. Sportlovet är över och hela familjen återgår till sina ordinarie sysslor. Jag går upp på 75% från idag så nu ska jag jobba 28 timmar och 40 minuter i veckan, heltid är ju 38,25 timmar eftersom vi jobbar på kvällar och helger. Det ska bli spännande att se hur det kommer att kännas att jobba mer. Svårt också att bevara utrymme i vardagen för de aktiviteter jag behöver för att må bra. Träning, samtal, vänner, målning och meditiation. Men det ska gå, det måste det göra för det är viktigt.

Idag har jag börjat dagen med havregrynsgröt och hallon innan jag gick till Christina på veckan samtal. Hon är grym, verkligen! Nu ska jag vila och meditera innan eftermiddagens date med Erika. Jag ska klippa luggen hos Anna på Kaoz, hemskt bra att man kan komma mellan de vanliga klipptiderna och fixa luggen helt gratis. Det verkar alltid som om luggen växer fortare än resten av håret. Erika går i skolan nära salongen så det blir perfa att slå samman dessa aktiviteter. Sen blir det att lubba iväg till jobbet för veckans första pass, 16-22!

Avlsutar med en bild från Branäs:

Inga kommentarer: