fredag 20 februari 2009

Godmorgonkvist

Fredag morgon och jag är ledig idag. Ska träffar moster Karin och kusin Anja innan jag sticker till Sahlgrenska för att vara med pappa när de drar ut hans centrala dialyskateter (CDK), han har numera en dialyskateter i armen som inte sticker ut på samma sätt som den i halsen/vid nyckelbenet. Även pappor kan behöva sällskap vid långvariga ingrepp.

Igår var jag hos min underbara tandläkare som skinnade mig på 975 spänn, fast det är han nästan värd för han är så rar. Efter det gjorde jag veckan sista dag på jobbet och den var så lyckad så jag gick därifrån nästintill rörd till tårar. Tack Sissel, Karin och Martina för att ni är så bra kollegor. Jag har klarat min första vecka på 75% galant. Fast det är onekligen skönt med en ledig dag idag innan helgen kör igång på allvar.

Nu ska jag ta en snabb dusch eftersom min lugg står rakt upp ungefär och sen kommer snälla goa Karin och hämtar mig för hon är rädd att jag ska förfrysa mig annars.

För er som undrar vad som blir magens val ikväll så kommer vi slå på stort och köpa hem indisk takeaway, på något sätt måste jag ju fira att jag har klarat denna veckan. Tjoho!!

Inga kommentarer: