lördag 21 februari 2009

Nu är det helg!



Vi har en lugn och stillsam helg att se fram mot. Idag ska jag på möte angående min morfars barndomshem, Lycke, som vi under hela min uppväxt har använt som sommarställe. Nu är morfar 90 år och stället är i stort behov av upprustning. Nu gäller det att komma på hur vi ska fortsätta med det påbörjade renoveringsprojekt som strandat totalt. Vi hoppas kunna slå våra kloka (?) skallar ihop och finna en superduperlösning.

Ikväll kommer Sissel, Mattias, Ebba och Vega till oss på middag. Jag har precis bestämt mig för att laga skaldjursrisotto och en vit chokladkaka som jag fick recept på igår. Jonathan och Axel är laddade för kvällens omgång av Melodifestivalen.

I morgon ska jag träna, äntligen är jag kry och antibiotikafri igen. Jag gissar att en viss träningsvärk kommer att infinna sig eftersom jag har haft träningsförbud i några veckor nu. Det känns skönt att kunna komma igång igen. Jens pappa var sugen på att komma förbi och hälsa på oss. Annars har vi inte planerat något i morgon förutom förhoppningsvis mer lek i snön.

Inga kommentarer: