onsdag 4 februari 2009

Tulpaner

Jag fick fina tulpaner av Jens och pojkarna igår. Jag älskar tulpaner för de lovar att våren är på väg. Det finns nästan inget som går upp mot det knastriga ljudet när man tar i stjälkarna och de krispiga bladen gnids mot varandra.

Nu snöar det ute och Jens och barnen åker stjärtlapp. Det är också bra, för barnen är så glada när det snöar. Då blir jag glad.

Idag har jag varit genomtrött, sjukdagarna tar ut sin rätt och jag har sovit mer eller mindre hela dagen. Jag känner mig verkligen bättre och är ledig i morgon. På fredag kan jag säkert jobba igen. Fast det viktigaste är så klart att bli helt kry till Branäs-resan på söndag.

1 kommentar:

Kajsa Wedberg sa...

Fint skrivet om hur tulpaner lovar vår!
Hoppas du snart blir pigg å kry så att Branäsresan blir lyckad.
Kram