lördag 28 februari 2009

Solig lördag

Det är en solig lördag morgon och jag har just ätit lyxigt frukostbröd från vårt lilla franska bageri på Marklandsgatan. Det är svårt att hitta dit för det är så dåligt skyltat (ligger intill pizzerian och Svenssons IcaNära) Brödet därifrån är ljuvligt gott.

Jag ska träffa goaste Klara en sväng innan jobbet. Hoppas på en kaffe i solen på Marmelad. Mycket prat lär det bli - det brukar det. Jens och barnen ska gå till Axel Dahlströmtorg och åka skridskor på konstisen de har där i helgen. Is av plast gör att värmen i solen bara gör upplevelsen bättre och inte blötare.

Jag ser fram mot att jobba med Sissel och att fortsätta med handledsvärmare nummer två på jobbet. Det är verkligen trivsamt att jobba när personal och boende sitter i vardagsrummet och handarbetar tillsammans. Lördagar på jobbet brukar bjuda på helglugn och extra god mat. Idag vankas det heta räkor med ris och Pollykaka till efterrätt. (Pollykakan finns här på bloggen, när jag hinner ska jag länka till den så ni slipper leta.) Efter maten brukar vi drabbas av massiv palt-koma.

Solig härlig lördag på er alla, nu ska jag duscha. Spännande att se nu om det blir fler kommentarer när jag fixat den inställningen.

Inga kommentarer: