söndag 14 september 2008

Dags för frystömmarvecka

En vacker förmiddag i solen ute på lekplatsen med barnen och deras kompisar förbyttes till en seg eftermiddag hemma med en småfebrig Axel. Jens och Jonathan var ovh firade kusin Jesper som fyllde sex år - Grattis Jesper!! Nu har vi käkat god pizza från Utby så magen står i fyra hörn. Barnen käkar godis från kalas-godispåsarna. En knasig söndag.

Jag har kikat in i frysen och trodde att jag var på semester till Nordpolen. Isen drivade sig kring matvarorna så jag insåg att vi måste avfrosta nästa helg så därför blir det frystömmarvecka nästa vecka.

Veckomatsedel vecka 38 - frystömmarvecka

Måndag: Böngryta med ris
Tisdag: Köttbullar med potatis och lingon
Onsdag: Pytt i panna med ägg och rödbetor
Torsdag: Vi köper någon go fisk från fiskbilen
Fredag: Magens val
Lördag: Hamburgertallrik med pommes frites (från 3 olika påsar med små slattar- typ)
Söndag: Fiskbullar och potatis

Jag kollade lite sommarbilder på datorn förut. Även om det regnade en del så är det onekligen så att jag till viss del saknar sommaren och allt kul. Trots det ser jag fram mot hösten med lite mörkare kvällar med tända ljus och mys hemma.

Inga kommentarer: