onsdag 17 september 2008

Listad på morgonkvisten

Tio första:

Första bästa kompis: Petra L

Första bil: Har inget körkort men äger ju till hälften en röd renault scenic

Första kärlek: Richard i ettan

Första husdjur: En collie som hette Jypsie

Första semester: Dalarna med mina föräldrar och min morbror med familj som tre-fyraåring är första semesterna jag minns

Första jobb: sommarjobb på en ridskola mellan åttan och nian

Första köpta skiva: Madonna

Första köpta film: Har nog aldrig direkt köpt filmer

Första konsert: Förutom något spektakel med Jim Jidhed på Liseberg så tror jag att min första riktiga stora konsert var med Bon Jovi på Scandinavium 1988

Nio sista:

Sista alkoholdrycken: Ett par glas rött i fredags när Lena var här

Sista bilfärd: I måndags från akuten

Sista filmen du såg: Tillsammans är man mindre ensam - mysig

Sista ringda telefonsamtal: Igårkväll till Sissel

Sista bubbelbadet: I somras på badhuset Tumlaren i Väjern

Sista spelade cd: Är det månne Jonathans favorit Melodifestivalen 2008 - urk

Sista kyss: I söndags

Sista gången du grät: I går eftersom jag är så less på att känna mig sjuk

Sista måltiden: Köttbullar och potatis till middag igår - snart dags för frulle

Åtta har du nånsin:

Dejtat en av dina bästa kompisar? Nope.

Blivit arresterad? Nix

Blivit kär vid första ögonkastet? Nja

Fått ditt hjärta krossat? Jajamensan!

Sagt att du älskar någon utan att mena det? Nej

Kört för fort? Har ju inger körkort

Fuskat på ett prov? Nej

Slagit någon? Något syskon kanske

Sju saker du har på dig:

Nattlinne just nu så det var ju inte så spännande

Sex saker du gjort idag:

1. Vaknat

2. Druckit vatten

3. Gett Axel frukost

4. Sagt hejdå till skolpojken Jonathan

5. Kollat mailen

6. Kollat Kajsas blogg där jag hittade denna listan

Fem favoritsaker :

1. Kameran

2. Schäslongen

3.Mina böcker

4. Fina tyska glas från 18oo-talet vi fick av mormor och morfar när vi gifte oss (1rött och 1blått)

5. En stor grön engelsk temugg som en gång i tiden var farmorsfars

Fyra personer du kan berätta allt för:

Preciiis allt är svårt men Camilla, Kattis, Jens och Maria

Tre val:

Svart eller vit? Svart

Sommar eller vinter? Sommar

Choklad eller chips? Chips

Två saker att göra innan du dör:

1. Resa till Indien

2. Bli terapeut

En sak du ångrar:

Att jag inte läste till psykolog som jag tänkte

Inga kommentarer: