fredag 12 september 2008

Äntligen fredag


Nu har det äntligen blivit fredag och jag är ledig. Jens har åkt till Jönköping för en helg med herrmiddags-gänget och jag och pojkarna är ensamma hemma. Idag ska vi fredagsmysa tillsammans och så ska min kompis Lena komma på middag. Pojkarna ska äta minipizzor (as usual) och jag tänkte rosta rotfrukter i ugnen med fetaostsmulor, rödbetshoummus och kyckling. Hoppas att Lena kommer gilla det. Lena har lvat hyra med en film, Flyga drake eller Tillsammans är man mindre ensam verkar det bli. Båda filmerna verkar bra!

Vad kallt det har blivit ute! Jag fryser konstant och värmen i huset har inte kommit på. Jag var på kurs på Högsbokyrka idag och där var kallt som sjutton. Vi som var med på kursen satt inlindade i stora filtar. En av kvinnorna sa att det kanske blir frost i helgen. Hjälp, tänkte jag undrar om vi har frostväderskläder till pojkarna. Förra året var det INTE frost i september det är jag helt säker på. BURR!

Imorgon vankas det bio med Moa, Melvin och deras mamma Maria. Vi ska på McD innan har vi bestämt och sedan ladda upp med godis och pop corn. Det ska verkligen bli mysigt. Tillsammans ska vi se Wallie, en film om en liten robot. Filmen verkar söt. Hoppas den är mindre våldsam än Kung Fu Panda som vi såg senast, det var ju inte min favvo-film.

Jag tror vi kommer att få en bra helg tillsammans killarna och jag. Just nu sjunger de till Melodifestival-skivan i Jonathans rum. Dörren är stängd för att inte jag ska höra men eftersom Jonathan mer eller mindre vrålar ut texten till E-types Line of fire kan jag inte undgå det. Härlig tolkning av den engelska texten måste jag säga.

Nej, nu ska jag leta upp mina fårskinnstofflor och börja med käket!

Inga kommentarer: