fredag 6 mars 2009

Äntligen helg

Nu är det fredag och min lediga helg börjar. Jag har inget jobb att tänka på förrän på måndag klockan två. Det känns oerhört skönt. Sjukgymnastiken (basal kroppskännedom) är inställd idag och jag ska träffa min vän Marit och äta lunch på Språkcaféet med henne.

Efter det ska jag hämta lill-Axel på förskolan och gå med honom till Clipper Crazy och få bort hans låååånga hår. Den salongen är helt suverän. Han får sitta i en liten mini-racerbil och bli klippt medan han ser en film han själv har valt. Det hela avslutas med att han får välja färgat hårspray och få en klubba. Igår sa han att han ska välja grönt som kuddarna i soffan - dem är röda. Jonathan vill inte klippa sig för han ska vara hårdrockare nu. Hjälp liksom, han är sju år och har tjockt svinto-liknande hår. Naturligtvis får han försöka spara till långt hår, det kommer inte bli en lätt projekt.

Det är skönt att Axel är kry nu. Han längtade verkligen till förskolan. Igår morse när Jens tog Jonathan till skolan så satt Axel och kollade på barnprogram. Jag låg kvar i sängen och drog mig. Då ropade Axel: Mamma,mamma!! Jag är ensam hemma för pappa lämnar Jonathan!!!

Ikväll ska vi ha en riktig myskväll hela familjen. Det var längesen jag längtade så mycket efter fredagsmys. Förra helgen jobbade jag och denna veckan har jag jobbat till tio två kvällar i rad. I morgon ska jag på dop, en gammal kompis som heter Camilla Larsson har fått sitt andra barn. Jag har lovat att fixa present från gamla tjejgänget. På kvällen har vi barnvakt och ska gå ut och äta med Erika och Bahadir.

På söndag tänkte jag ta mig en sväng till Världskulturmuséet för att fira Internationella Kvinnodagen. All övrig tid ska ägnas åt familje-livet.

Inga kommentarer: