lördag 7 mars 2009

Grå lördag

Jag är lite seg och låg idag, säkert bara tillfälligt eftersom vädret är grått grått grått. Dagen har varit aningen kaotisk. Vid tio åkte jag iväg för att gå på dop. Jens var med barnen på simskolan. När jag precis skulle kliva på vagnen ringde Jens och meddelade att han var utelåst. Jag hade inga nycklar med mig eftersom Jens ju skulle vara hemma hela dagen. Efter massa krångel och strul och mer krångel och djävulskap lyckades Jens få tag på hyresvärden som i sin tur skickade hit en fastighetsskötare. 600 spänn fattigare är vi nu inne i lägenheten igen. Å andra sidan skulle en låssmed kosta 1300:- så vi sparade ju 700 på affären.

Dopet var trevligt och det var såklart kul att träffa Susanne och Camilla. Jens var snäll och hämtade mig på Torslanda torg dit jag kunde lifta med Susanne. Nu har Jens hjälpt Andreas som fåt punka på cykeln ute vid Särö. Jens kommer snart hit med Andreas och Mia som ska passa barnen. Alldeles nyss ringde Erika som spytt av bakfylla hela dagen. Hon meddelade att hon skulle se om hon kunde behålla en macka, annars blir kvällens planerade par-middag inställd. Fast då går jag och Jens ut och äter ändå. Känns som om denna lördagen bjuder på jobbigheter för både den ena och den andra. Hoppas att resten av dagen går i smidighetens tecken.

Inga kommentarer: