fredag 13 mars 2009

Fredags-dax

Fredag idag och barnen har studiedag från skola och förskola. Vi har en skön morgon. Just nu spelar de tv-spel tillsammans och är hur snälla som helst mot varandra. Igår var de båda trötta och lätt-irriterade. Det gör dem gott med en ledig dag. Lillasyster Lisa kommer snart och ska äta frukost med mig. Vid halv tolv ska sönerna levereras på Jens jobb -Burgårdens Utbildningscentrum- de ska kopiera sina händer och mysa med pappa Jens. Sen ska de gå till Universeum med Vincent och Stella och deras pappa Jimi.

Jag ska vidare till sjukgymnastiken och sen jobba 15-20. Jag jobbar med Sissel så det kommer bli kul och trevligt. Jag har packat ner min stickning i väskan, det brukar bli mycket stickande. Just nu stickar jag på ett par handledsvärmare till min kollega och vän - Maria. Hon ska få likadana rosa som dem jag visade bild på igår. När jag kommer hem från jobbet ska Jens iväg på fest. Jag ska mysa hemma med förhoppningsvis sovande ungar.

Min morfar Knuth Lyckhage fyller 90 i dag, hipp hipp hurra för honom. Hans ka firas med Knuth-kalas (knytkalas) i morgon. Då blir det massa släkt, babbel, skratt och god mat. (Morfar till vänster på bilden med min goa moster Karin Kaka Lyckhage-Glans)

Inga kommentarer: