onsdag 4 mars 2009

God morgon

Onsdag morgon, natten har varit bra och Axel har nästan inte hostat alls. Just nu är han inte särskilt febrig men väldigt sliten. Han får definitivt vara hemma i morgon också. Just nu sitter han och kollar på barnkanalen - Lilla prinsessan. Samtidigt försöker jag övertala honom att äta lite yoghurt med havrefras, det går sådär.

Jens ska komma hem och ta över i eftermiddag. Då ska jag sticka och jobba. Eftersom jag tagit halva dagen VAB idag så jobbar jag 17.15-21.30, konstiga tider men det blev så när det skulle stämma med Försäkringskassan regler. Kanske hinner jag förbi och träffa Helen och Billie när de säljer indiska kryddor i kryddaffären på Bangatan i Majorna. Jag älskar att laga indisk mat så jag hoppas kunna få receptet på Billies indiska Böngryta.

I morgon ska jag på intervju för tjänsten som arbetsledare på mitt jobb som jag har sökt. Tre timmars intervju uppdelad i två plats. Totalt 7-8 personer ska vara med och intervjua, i två olika grupper. Jag ska göra mitt bästa men inser att många kompetenta personer har sökt. Får jag inte tjänsten så kommer jag i alla fall få ett bättre schema och färre arbetsuppgifter. Håll tummarna. Besked lär dröja ett par veckor.

Inga kommentarer: