måndag 16 mars 2009

Måndagsrapport

Ledig idag efter jobbhelgen. Har varit och klippt mig och käkat god vegetarisk lunchbuffé på Zucchini med Klara. Måndag har bjudit på det obligatoriska gråa måndagsvädret. Vi hämtade barnen tillsammans och åkte till Ica Maxi för veckohandling. Jens hittade en ny vinterjacka på rean på Intersport medan jag dundrade runt bland hyllorna på jakt efter varor. Eftersom vi fått 10% rabattkupong så gällde det att maximera inköpen, något jag lyckades bra med. Väl hemma blev det inga pannbiffar gjorda eftersom det blev sent istället kokade jag ihop en stor laddning köttfärssås. Tre matlådor till Jens blev det och mätta magar för oss alla. Vi får satsa på pannbiff en annan dag, det gillar hela familjen.

I förmiddags när jag åkte till Hår Kaoz för att klippa mig kändes plötsligt brandlukt på spårvagnen och röken vällde fram i vagnen från den bakre delen. Någon galen människa hade tänt på bunten med Metro. Man hinner bli rädd när vagnen börjar fyllas av rök. Någon vaken typ drog i nödbromsen och vi kunde komma av vagnen med hälsan i behåll -lite läskigt. Tack och lov att det inte blev värre.

Nu är det dags för barnens kvällsrutiner. Saga, tandborstning och sängen.

Inga kommentarer: