måndag 9 mars 2009

Sol ute och måndag - för bra för att vara sant

Döm om min förvåning och lycka när jag vaknade till en solig måndagsmorgon. Jag är visserligen seg med en sur förkylning i kroppen som inte vill bryta ut och inte vill gå över. Fast det gör inget för när solen väcker mig blir jag glad oavsett segheten. Är jag glad mår jag bra.

Jag har en knepig jobbvecka framför mig. Jobbar idag, ledig i morgon, jobbar onsdag, ledig torsdag, jobbar fredag, ledig lördag och jobbar söndag. Anledningen är att jag ska på ett viktigt APT på onsdag då jag egentligen borde ha varit ledig och på lördag firar vi min morfar Knuth som fyller 90 år på fredag. Vi ska ordna ett knytkalas för honom så att han och mormor inte behöver rodda ett helt 90-årskalas.

Veckan kommer nog bli lugn. Jag har inget särskilt planerat förutom målning på onsdag -näst sista gången- och att jag och Jens har treårig bröllopsdag, även det på onsdag. På fredag är Axel ledig från förskolan eftersom det är studiedag. Ja, jag har ju sjukgymnastiken på fredag med, det ser jag fram mot eftersom det var uppehåll förra veckan.

Dags att skutta in i duschen och försöka komma ut i solen innan jobbet. Hopp å galopp!

Inga kommentarer: