lördag 11 oktober 2008

Ensam

Jag är ensam hemma. Jens och pojkarna har åkt till simskolan och ska vidare till Bankeryd. De ska fira farmor Annica som fyller år på måndag. Tyvärr krockar kalasandet med min lillasyster Malin som också fyller år på måndag- 17 bast tänk vad stor hon börjar bli Malinski. Malin firas i morgon vid lunchtid och därför är jag ensam idag. Kanske ska jag träffa moster Karin men hon kände sig kass i går så vi får se. Annars kanske jag tar mig till Erikshjälpen eller Frölunda torg eller nåt. Måste egentligen köpa present till M men det kan med nöd fixas i morgon. Om jag inte träffar Kaka kanske jag istället bara är här och är ensam. Ensamhet är skönt liksom sällskap. Kanske hyr jag en film eller zappar på tvn eller ligger i soffan eller bara är... vem vet?

Nu ska jag se om jag kan hitta något spännande att se på svt´s hemsida. Visst är det kanonbra att man kan se program man missat av ena eller andra anledningen. Min vanligaste anledning är trötthet. Nu är det dags för Jens och barnen att ratta från simskolan mot Bankeryd så jag tror jag ska ringa och önska dem trevlig (och försiktig) resa. Axel väckte mig sex imorse bubblande av längtan efter farmor. "Mamma mamma det är jättelångt till Bantyd (Bankeryd) men jag ska sova hela vägen så är jag hos farmor sen." Hoppas för Jens skull att resan inte blir för tjatig. Är vi framme snart? Hur många mil är det kvar? Är vi aldrig framme? Varför är det såååå långt?

Inga kommentarer: