onsdag 22 oktober 2008

Hej solen

Solen är framme idag fast det hade utlovats dåligt väder. Jag är egentligen i behov av att sova någon timme men det går inte för solen vill att jag ska vara vaken. Idag ska jag träffa Malin E och käka lunchbuffé på Språkcaféet vid Esperantoplatsen. Hon har lunch mellan 12-13 så det blir en kort date och sen ska jag strosa runt med kameran en stund tänkte jag. Gör er beredda på fler höstbilder nu innan alla löv har hamnat på marken och blivit kladdig halkig lövgegga.

Halv tre är det möte med Jonathans fröken för att följa upp hur deras arbete med att få stopp på en grupp tjejer som plågar killarna i klassen. Jonathan har varit lite extra utsatt - minst som han är har han fått utstå både slag, nyp, riv och elakheter. Sista veckan verkar det ha varit lugnare och Jonathan har hela tiden haft en vuxen i närheten som har skyddat honom. Det är de vuxna som måste ta det ansvaret tycker jag.

I kväll ska jag gå och vara med i en "Våga-måla-grupp" här på kyrkan. Jag blev erbjuden att prova på och jag gillar ju att måla så det kan jag inte missa. (-: Hoppas det blir kul! Nu måste jag hoppa in i duschen och fixa mig lite inför min lunch-date. Jag märker att jag måste hitta en balans mellan sysselsättning och vila och jag börjar kunna se mina gränser lite bättre. Detta kommer bli en bra och lagom aktiv dag!

Inga kommentarer: