lördag 4 oktober 2008

Laddar för storm

Nu har stormen mojnat här hemma. Jens syster Petra med familj har varit här. Jag kan lova att tre + två pojkar som leker både hörs och syns.Nu är jag helt färdig, himla ljudkänslig nuförtiden. Inser att det är dags att förbereda sig för en stormig natt, det viner redan ute på den inglasade balkongen (idiotiskt påfund). Nu blåser det kanske på sin höjd kuling, SMHI har utlovat orkan i natt. Vi får helt enkelt hålla tummarna för att balkongen finns kvar i morgon och att vi får åtminstone ett par timmars sömn mellan vindbyarna.

Indisk middag ur fina kokboken Jelibi bjussade vi på i kväll, det blev hemskans gott måste jag få säga. Samosas, petis (indiska potatisbullar), koriandersås och kyckling med traditionell indisk curry. Mumsfillibaba! Till efterrätt Pollykaka, jag tror jag börjar tröttna på den så jag får komma på en ny (enkel) efterrätt att laga nästa gång vi har gäster.

Inga kommentarer: