tisdag 14 oktober 2008

Saker att vara tacksam för

Jag såg på en annan blogg att man kan skriva saker att vara tacksam för varje dag innan man går och lägger sig. Jag ska göra ett försök att börja med det. Bloggen heter Finnjonna och där bloggar Jonna V som är tillsammans med Marcus Birro om deras kamp för att få barn. De har fått två sena missfall och är nu gravida med hjälp av IVF. Jag läste om hennes blogg i någon dagstidning och kunde inte låta bli att kolla in den och den är fin. Jag slutar aldrig att gripas av människoöden (eller 'jämmer och elände' som Jens säger) Nu kommer min lista för idag

Jag är tacksam för...

...att det har funkat så bra idag fast Jens är borta
...att Anette hjälper mig att ta med Jonathan till skolan på morgonen
...att Kattis skickar så fina bilder från sin mobil
...att det var så skönt med massage i morse
...att jag haft en av de piggaste dagarna på lääänge
...att jag har så fina barn
...att barnen sover nu så jag får en liten stund i stillhet

God natt!

Inga kommentarer: