fredag 3 oktober 2008

Fina fredag

Jag fick fina blommor av Jens och pojkarna förra veckan, nu har buketten gett med sig men två fina rosor fick finnas kvar och ligga i en fin skål.
Kaprifolen blommade fortfarande när jag, Karin och mormor var på Västra kyrkogården och planterade blommor på mamma Elisabeths grav. <3Så här fina är min mormor och moster Karin när vi var på väg för att ta en fika på Marmelad.
Sannabacken i höstskrud (jag skulle fota en spårvagn på väg ner för backen men missade den)
Finaste Jonathan kämpar med läsläxan i boken Förstagluttare, han är så stolt över sina framsteg - jag och Jens är nog ännu stoltare.

Ikväll vankas det pasta med räkor och musslor i hemgjord tomatsås. Jag ska fota och krafsa ner receptet så ni får det i morgon. Det verkar bli hemskans gott - fast såsen tar ju ett par timmar att få till så det vore väl skam annars.

Inga kommentarer: