måndag 27 oktober 2008

Keramik

Idag har jag varit på keramik-kurs på Redbergsskolan. Kursledaren heter Karin Östberg och är keramiker. Hon var en fantastiskt bra lärare. Jag har gått en kurs förut (2004) för en fullständigt galen fransman som slängde mina alster hela tiden. Allt skulle vara perfekt - annars åkte de med en disch rakt i bordet och skulle knådas om. Jag gjorde max 4 saker på den kursen trots att det var 12 lektioner. Idag har jag drejat 3 muggar och en mjölk-kanna. Kavlat ett ormbunks-fat, ett lönnlövs-fat, en spetsmönstrad skål samt en ljuslykta av stjärnor (pepparkaksformar) I morgon kommer nog mesta delen av tiden gå till att putsa det jag gjort idag, måla lite mönster och kanske knåpa ihop lite småsaker. Om ett par veckor är det dags för glasering. Jag tycker att alla ska satsa på att göra något kreativt, det gör gott för själen att helt gå upp i pysslandet!

Inga kommentarer: