måndag 20 oktober 2008

Ruskmorgon

Jag sitter i soffan och kollar Oprah. Eller, mest kollar jag nog på datorn och hör Oprah tjattra i bakgrunden. Jag tycker det är synd att inte Lilla huset på prärien går som varjedags-serie på Tv nu när jag är hemma. Det gjorde den när jag pluggade och när Jonathan var nyfödd. Det var tider det, jag kollade på serien och grät när pappa Charles alltid ordnade upp situationen. Dessutom fick jag min dagliga portion av moralkakor och det var säkert bra. Jag saknar Laura, Nellie, Charles och alla de andra.

Det är riktigt ruskväder ute och natten har varit orolig. Varken jag eller Jens har sovit särskilt bra och inte pojkarna heller. Jonathan har drömt mardrömmar och Axel har hostat. När det blåser ute, som det gjorde i natt, viner det och tjuter från vår inglasade balkong och de ljuden kan väcka en död tror jag. Nu ska jag knåpa ihop en veckomatsedel. Till lunch idag ska jag käka hembakad pizza som blivit över från igår. Jag testade att byta ut 1/3 av vetemjölet mot grahamsmjöl och det blev jättebra och gott. På pizzan lade jag kantareller som jag plockade igår, fetaost, lök och soltorkade tomater (förutom tomatsås och ost naturligtvis) Det blev gott som sjutton det. Barnen hade skinka på... tråkmånsarna vill aldrig prova något nytt.

Inga kommentarer: