fredag 10 oktober 2008

Jösses amalia

Hjälp mig vilket väder det har blivit. Jag verkar vara en levande barometer och har känt mig allmänt olustig hela förmiddagen och över lunch. Jag och Jens träffades över en lunch på tu man hand - låter mysigare än det var eftersom jag kände mig helt bombad i kolan ;-) Jag fick helt sonika åka hem och sova och nu när jag vaknade är det värsta ovädret ute. Får försöka se det positivt, et är ju mysigt med mörker och regn när man kan vara inne med sin älskade familj och fredagsmysa. Jag och Jens ska smaska på tacos och barnen kör nya favoriten - pizza från Eldorado. Det som är bättre med den än Billys snusk-pizza som de åt förut är att den i alla fall inte dryper av fett. Barnen har planerat att hela familjen ska sitta under mysfiltar i soffan och käka ostbågar samt se på gamla goda Monsters Inc filmen. För den som inte sett den filmen (pixar tror jag har gjort den) kan jag bara varmt rekommendera den. Det är nog den av barnens filmer jag verkligen kan uppskatta. Men vilken föräldar uppskattar egentligen Pokémon-filmer osv.

Jag fasar för att min och Karins planerade svamp/skogsutflykt i morgon kommer att regna och storma bort. I så fall får jag väl göra annat för i morgon är mannen och barnen bortflugna och jag ska vara ensam hemma. Jens mamma fyller år och det krockar med min syster Malins 17 års kalas så vi har delat på oss. Kanske kan det bli en tur till nyöppnade Erikshjälpens second hand i Högsbo industriområde imorgon i stället. Nu ska jag försöka lära mig hur självutlösaren på min kamera fungerar så kanske jag kan lyckas fota hela den fredagsmysande familjen.

Tjipp och hej!

Inga kommentarer: