lördag 11 oktober 2008

Loppis-fynd

En liten orange plåtbricka gör sig perfekt med kladdiga flaskor och burkar i "oranga-hörnan" vid spisen. Tycker jag i alla fall!

Finfina glas från femtio-talet var dagens stora fynd. Dessutom kan jag berätta att jag för första gången i mitt liv vågade mig på att pruta lite eftersom det röda glaset har en liten nagg i kanten. Jag ser redan fram mot att använda glasen på nyår. Jag tror de kommer passa perfekt till bubblet.

Ensamma kvällen och dagen har gått i stillhetens tecken. Jag har mest suttit i soffan och surfat/zappat, läst tidningen och en bok om psykoterapi med småbarn som jag köpte för fem spänn på Erikshjälpen. Ganska spännande var den och framförallt lättläst. Sett en spännande B-film med Jodie Foster. Jag har alltid gillat henne, annars sög filmen. I pauserna har jag kollat på skridskoåkande kändisar. Nu försöker jag komma in i en Beck-film men frågan är om inte det försöket redan kan läggas ner. Inget för mig med andra ord. Istället skriver jag lite här och visar mina fina saker. För er som undrar ligger nyöppnade Erikshjälpen på Fältspatsgatan 6 i Högsboindustri område och har öppet onsdag 12-18 och lördag 11-15 . Det fanns MYCKET saker där.

Inga kommentarer: