onsdag 10 december 2008

Burr, det är kallt

Nu sitter jag vid datorn efter en kass natt. Jag tror minsann inte att min hjärna är van vid att få massa intryck som den trots allt fick på jobbet igår. I kväll slutar jag fem och ska vara riktigt noggrann med att varva ned ordentligt. Jag är glad att jag inte börjar förrän två idag så jag har tid att bara slappa och kanske ta en promenad. Men jag fryser, det är så kallt i lägenheten och drar från balkongdörren som inte går att stänga ordentligt. Fastighetsskötaren har väl varit här fem gånger under årens lopp och försökt fixa den. Nästa gång kan han vara vänlig och sätta in en ny dörr tycker jag.

Dagens rätt på veckomatsedeln är Pasta e fagioli som jag hittade bland Paulo Robertos recept från hans tv-program där han lagar mat med sina halvgalna fastrar. Det verkar vara en god och enkel rätt. Nu ska jag kolla lite Oprah innan duschen.

Inga kommentarer: