torsdag 18 december 2008

Njuter av ensamhet och stillhet


Idag är barnen åter i skola och förskola och jag njuter av några timmar i ensamhet. Jag tror jag har blivit beroende av det i höst. Jag måste få ha det tyst och stilla omkring mig några timmar i veckan, antagligen därför att så mycket av min tid som sjukskriven har tillbringats på just det sättet - ensam i stillhet. Nu lyssnar jag på julsånger inlindad i min rosa filt. Vid ett ska jag till sjukgymnasten och innan dess tänkte jag ta en promenad till Mariaplan för att hämta ut lite foton. Mormor och morfar ska få en kalender med kort i julklapp som jag ska pyssla ihop i kväll när Jens är på julFEST med jobbet. Jag skriver fest med versaler för att mina bloggläsare ska förstå nivån på dessa fester. Inget surt litet julbord med ett par öl här inte utan det blir bar och dans in på småtimmarna. Jens är glad för det och jag är faktiskt inte det minsta avundsjuk.

Inga kommentarer: