torsdag 11 december 2008

God vintermorgon

Jag sitter med en kopp yogite med kanelsmak och har just ätit upp frukostmackor i form av Jens goda hembackade rågsiktsfrallor. Jag har blivit förkyld men känner mig vid gott mod ändå. Bara en vanlig förkylning och ingen av de där dunderinfektionerna jag haft under hösten. Solen går upp över Änggårdsbergen samtidigt som det snöar över oss i Högsbo. Barnen hoppas på att kunna dra fram sina snowracers men det är nog tyvärr att hoppas på förmycket. Idag är jag jobbledig men har mycket att hinna med. Samtal, massage, klippa topparna på Moster Mia, hämta barnen och laga middag. Jag har fått klartecken från Ulrika som masserar mig att det är okej att vara förkyld om man inte är sjuk och febrig.

Ikväll ska jag vispa ihop två mjuka pepparkakor och ta med till den dialysavdelning där min pappa får sin dialys. De som jobbar där är fantastiska människor och därför har jag lovat pappa att baka och komma dit med det i morgon så de får lite extra fika inför Lucia. I morgon eftermiddag ska jag jobba veckans sista tre timmar och sen är jag ledig från jobb i tre dagar. I natt sov jag som en stock så det lönar sig med en rejäl nedvarvning innan sängen.

Pepparkakshjärta till er alla!

Inga kommentarer: