måndag 15 december 2008

Seg måndag

Idag har jag varit hemma med Jonathan eftersom han har haft feber i helgen och behövde en dag att äta och vila upp sig på. Dagen har varit segare än tuggummi. Jonathan har varit lagom gnällig och tjatig. Till skillnad mot lillebror Axel är han inte särskilt självgående. Mellan dataspelande och tv-tittande har det krävts ständig sysselsättning för att undvika att jag skulle få en enorm gnällöverdos. Jag vet att barn mår bra av att ha tråkigt men inte i 4 dagar va? Vi har spelat memory (jag vann faktiskt en gång) och målat med akvarell och tusch. Jag har bakat citron- och mandelskorpor medan Jonathan spelade på datorn och städat köket inför jul. Jag har till och med torkat lister :-0

Inger ringde och de kommer hela drösen på lördag för att leverera en småländsk julgran och gå med oss på Lisebergs julmarknad. Jens mamma Annica har också ringt och utlovat obligatorisk ostfondue i mellandagarna när vi besöker dem i Jönköping. Jag pratade med Sissel, den stackaren ligger hemma med influensa och missar morgondagens hälsodag på jobbet. Jag ska bara vara med på eftermiddagen. Då ska vi få hälsosam frisk luft när vi åker julpaddanbåten till Liseberg (tror vi åker dit, kan man åka någon annanstans?) Mina kollegor ska prova på Mindfullness på förmiddagen, jag har ju vänner som lotsar mig i Mindfullnessövningarnas djungel så jag hoppar över den begivenheten. Jag måste ju fördela mina arbetstimmar över veckan.

Nu läser Jens Sune för pojkarna innan de ska stoppas i sängen. När de väl är nattade ska jag bänka mig framför Simon och Thomas. Det ser jag fram mot!

Inga kommentarer: